Blog

Excursió a l'illa de Tabarca en catamarà

M'agradaria compartir la nostra experiència a bord d'Alicante Catamarán, un diumenge que vam decidir visitar l'illa de Tabarca.

Ens van citar 15 minuts abans d'embarcar per a començar a formar-nos i pujar al maxi catamarà, amb l'ajuda de la tripulació. Ens va rebre un membre de la plantilla, ens va indicar on seure i ens va proporcionar informació general sobre el barco i el passeig, que després ampliarien durant el discurs de benvinguda del capità.

Vam salpar puntuals cap a l'illa i vam aprofitar al màxim la travessia pel litoral de la Costa Blanca fins que vam veure el far de Santa Pola, amb un cafè o té a la mà.

Els quatre tripulants van ser molt atents i professionals durant el viatge i ens van oferir fruits, snacks i begudes (els refrescs i sucs són il·limitats durant tot el dia!). Ens van oferir una copa als adults, que vam reservar per al moment de l'esmorzar. El catamarà disposa d'un bar a bord, per si de cas l'ambient s'anima i algú vol consumir alguna beguda alcohòlica. Per cert, la tripulació parla castellà, anglés i francés.

Al cap d'una hora i mitja de navegació, vam ancorar molt prop de l'illa. Ens havien donat l'alternativa de quedar-nos a bord, banyar-nos i menjar o baixar a l'illa i, després, esmorzar. Hem escollit l'última opció per a recórrer breument Tabarca per lliure i poder explorar de prop la muralla, l'església de Sant Pere i Sant Pau i els carrers tan bonics del poble.

Una vegada de nou en el catamarà, vam degustar el menú inclòs d'amanida, paella i fruita. És tot un detall de qualitat el fet que la paella vinga directa en barca des d'un restaurant de Tabarca.  La frescor per haver estat preparada el mateix dia i a elecció de cadascú es va notar en l'excel·lent sabor (en salpar, un mariner ens va preguntar si la preferíem de pollastre, de peix o de verdures).

Alicante Catamaran

Arribada l'hora del bany, ens van oferir jupetins i altres elements flotants, així com braçals per als xiquets. Hi havia persones majors que van preferir utilitzar l'escala per a endinsar-se lentament en el mar i, en canvi, els més menuts de la zona es capbussaven amb energia des de la coberta del barco. Per a seguretat de tots, també hi havia una socorrista que estava atenta en tot moment. Els que volien fer esnòrquel, disposaven lliurement del material necessari per a poder aprofitar al màxim la Reserva Marina de Tabarca. Sabíeu que esta va ser la primera Reserva Marina a Espanya? Aleshores ja vos podeu imaginar la bellesa dels seus fons, entapissats de posidònia i amb centenars de peixos de colors.

Per als xiquets també hi ha jocs i material d'entreteniment a disposició. Més important encara és que hi ha un servici a bord i una dutxa d'aigua dolça per a llevar-nos la sal després del bany.

Vam tornar al port d'Alacant navegant a vela. Ens van deixar participar en hissar les veles i portar el timó durant uns minuts, cosa que ens feia molta il·lusió. Durant una conversació amb els tripulants, ens van explicar millor com, fa uns anys, Alicante Catamarán va començar amb l'orientació sostenible i respectuosa amb el medi ambient, aspecte que valorem molt i que ha reforçat les nostres ganes de tornar a bord.

Alicante Catamarán també organitza altres passejos més curts al llarg de la costa alacantina fins al Cap de l'Horta, passant per l'Albufereta i platja Sant Joan.

En definitiva, va ser una experiència diferent i inoblidable per a tota la família, recomanable sense cap dubte.