Blog

Playa de la Concha en Oropesa

El millor pla per a escapar de la rutina a Orpesa del Mar

Sona apassionant submergir-te en alta mar, fora de temporada, escoltar el silenci i sentir la llibertat que t'ofereix este entorn. I si, a més, ho pots combinar amb unes quantes activitats més en l'aigua i amb un passeig en bici, què més es pot demanar?

Vam decidir innovar el pla de les nostres escapades i ens atrevim amb el mar, eixe gran desconegut que ofereix tantes activitats diferents.

El primer que cal fer, abans de planificar res, és comprovar el temps. Volíem estar segurs de poder disfrutar plenament de les activitats i del mar, ja que un mar inestable pot jugar en contra de nosaltres, ser perillós i podríem acabar tenint-li por. Vam consultar diferents pàgines meteorològiques i, després d'assegurar-nos que el dissabte seria un dia perfecte, vam telefonar al Club Nàutic d'Orpesa del Mar. Allí ens van oferir els contactes de les activitats que es podien fer, tant les pròpies com les que organitzen altres empreses dins de les seues instal·lacions.

Ha arribat el gran dia! Els nervis a flor de pell i l'emoció que ens espera un dia apassionant i diferent. Vam preparar una motxilla, vam agafar la bici i ens vam posar en marxa. No sabíem si anar en cotxe o en bici, ja que, en estar la via verda, ens semblava ideal arribar fins al Club Nàutic a través d'ella, així podíem veure el mar des d'una perspectiva diferent de la que tindríem després.

Arribem al port, quina ruta més bonica! I quin port tan bonic! De bon matí, tot es veu més especial. Només entrem, veiem uns senyals direccionals que indiquen l'escola de vela, així que ens dirigim cap allà, ja que era la primera vegada que reservàvem. El monitor, molt atent, va tindre en compte que era la primera vegada per a nosaltres, així que va ser molt pacient i ens va resoldre tots els dubtes. Després de ficar-nos en matèria, vam entrar al mar. Quina emoció! Vam fer vela lleugera i windsurf. Ens va agradar moltíssim i vam poder fer les activitats de forma personalitzada, només nosaltres i el monitor, sense grups, sense sorolls, tranquils.

De vegades abelleix anar en grup o afegir-te a altres per a conèixer gent, però altres vegades abelleix més anar en parella i fer les coses més personalitzades i a mida.

Després d'estar dues hores aprenent a fer vela amb Leo i Javier, ens apropem a prendre un café a un dels restaurats del nàutic. Que a gust ens el vam prendre! I, a més, mentre disfrutàvem del mar i de la brisa. A eixes hores ja eixien barquets a navegar.

Següent parada: CAIAC! Quines ganes! Havíem reservat un curs de tres hores on ens van ensenyar maniobres de seguretat, com pujar i baixar del caiac, palejar, esquimuntatge, etc. Quin gran descobriment! Ens va agradar molt. Vam palejar al costat de les roques i penya-segats entre Orpesa i Benicàssim, seguint la costa. Va ser molt bonic.

Kayak en Orpesa del Mar

Ens vam dutxar ràpidament en les instal·lacions del Club Nàutic, on van ser tan amables de prestar-nos una targeta d'accés als vestuaris.

Vam dinar tranquil·lament mentre aprofitàvem l'entorn del mar i la muntanya. El menjar era molt bo i l'atenció, excel·lent. Encara ens quedava dia per davant.

Vam passejar un poc pel port i ens vam dirigir cap a les motos d'aigua, que havíem reservat per a primera hora de la vesprada. Que divertit! Ho vam passar de meravella (encara que estàvem un poc nerviosos al principi). Adrenalina pura, velocitat, riures, llibertat... Ens vam banyar en el mar mentre disfrutàvem de l'entorn i veiem la muntanya. Som uns privilegiats.

Després de descarregar tensions i adrenalina en les motos, vam descansar un poc en la terrassa d'un dels restaurants mentre preníem alguna cosa.

Teníem moltes ganes de provar el busseig, així que havíem organitzat una visita al centre de busseig Barracuda per a realitzar un bateig. En primer lloc, vam aprendre les nocions bàsiques en una piscina que tenen allà mateix i, després, vam eixir en barco per a submergir-nos ja en el mar. Ens vam sentir com un peix en l'aigua, quina sensació de pau, quina llibertat i tranquil·litat... no trobem paraules per a descriure les sensacions que ens va produir el busseig. Increïble.

I va arribar el capvespre. El moment de relaxar-nos fent un passeig en barco. Vam llogar un veler amb patró per a navegar durant una hora. Ens van atendre molt bé i ens van oferir un refresc. Va ser meravellós, el súmmum per a un dia ple d'emoció i d'activitats.

Em resulta molt difícil descriure la varietat de sensacions viscudes en un sol dia i dins de les mateixes instal·lacions. Vela, windsurf, caiac, motos d'aigua, busseig, passeig en barco, aprenentatge, destresa, equilibri, riures, descobriments, nerviosisme, por, pau, tranquil·litat, diversió, adrenalina, velocitat, calma, aire net, puresa, soledat... Cada activitat té les seues coses, són molt diferents i transmeten emocions diverses. Sense cap dubte, ho repetirem; això sí, més pausadament (i en cotxe, que quina tornada en bici més esgotadora!).